Wsparcie w walce o większą odporność

przez admin
zdrowe jedzenie

Osoby, które raczej nie mogą się poszczycić wysoką odpornością organizmu są często też zmęczone, nie mają energii, a ciągłe infekcje skutecznie wyłączają je z ważnych wydarzeń w życiu zawodowym oraz rodzinnym. Chorowanie za pewne dla nikogo nie jest niczym przyjemnym, dlatego też chcąc znacząco zwiększyć swoją odporność- powinniśmy zacząć od środka i dowiedzieć się, czym jest w praktyce dieta wzmacniająca organizm. Być może nasz niewłaściwy sposób odżywiania się w sporym stopniu przyczynia się do złej kondycji naszego organizmu. Tym samym, trzeba wziąć pod lupę to, co jemy i ewentualnie uzupełnić nasz jadłospis o te produkty, które będą w stanie podbudować naszą odporność. Jeśli natomiast będziemy mieć problem z samodzielnym komponowaniem naszych codziennych jadłospisów- pomocy możemy szukać u dietetyka.

Co jeść, aby nie chorować?

– Uzupełnienie witaminy C- to właśnie ta witamina jest uważana za najistotniejszą, jeśli chodzi o budowanie odporności naszego organizmu. Rzeczywiście, uszczelnia ona naczynia krwionośne i może sprawić, że różnego rodzaju wirusy i bakterie będą miały utrudnioną ścieżkę wnikania do naszego organizmu. Jednakże, nie tylko witamina C przyczynia się do większej odporności, ale wszystkie witaminy, których niedobór może skutkować tak słabą kondycją naszego organizmu. Dlatego też dieta wzmacniająca odporność taka jak https://projektzdrowie.info/diety/dieta-wzmacniajaca-odpornosc/ powinna zawierać spore ilości warzyw, warto też pomyśleć o owocach- produkty te są najbardziej wartościowe w sezonie, a poza nim możemy spróbować produktów mrożonych. Do prawdziwych bomb witaminowych- także obfitujących w sporą dawkę witaminy C- należy aronia, natka pietruszki, czarna porzeczka, kiwi, cytryny, mandarynki, jarmuż, a także papryka czerwona. Z warzyw i owoców można przygotowywać smaczne koktajle, warzywa można gotować na parze, a także dodawać je do obiadu.

– Żelazo również jest bardzo ważne- jego niedobór skutkuje ciągłym zmęczeniem, apatią, słabą kondycją organizmu, zadyszką i zwiększoną podatnością na infekcje. Żelazo w bardzo dobrze przyswajalnej formie znajdziemy w chudych mięsach, które bez przeszkód można wcielić do swojej diety. Niestety, żelazo zawarte we wszystkich innych produktach roślinnych jest już znacznie gorzej wchłanialne, często nawet żelazo w formie syntetycznej ma znacznie gorszą wchłanialność od tego, które pochodzi z mięsa. Tak czy inaczej, żelazo znajdziemy również w natce pietruszki, a także w burakach ćwikłowych, szpinaku, papryce oraz brokułach.

– Witamina D, czyli witamina płynąca ze słońca- to właśnie mniejsza ilość promieni słonecznych przyczynia się do spadku ilości tej witaminy- słońce bowiem napędza jej produkcje w naszym organizmie. Jej niedobór natomiast bezpośrednio przyczynia się do zwiększonej podatności na różnego rodzaju infekcje. Oprócz witaminy D, jaką można przyjmować w wersji syntetycznej, bogatym jej źródłem są ryby morskie, a także tran.